Ontstaan

Stichting Loods bestaat sinds 1 April 2018. Stichting Loods is ontstaan uit de samensmelting van twee kleine stichtingen: PUB en Spoor073.

Stichting Loods biedt een laagdrempelige veilige plek voor mensen in kwetsbare situaties, waar ze tot rust kunnen komen, waar ze anderen kunnen ontmoeten en wij hen ontmoeten zoals ze zijn. Loods stimuleert deze mensen tot zinvolle activiteiten om zelfrespect en waardering, kansen en perspectief te ervaren.
Loods biedt de mogelijkheid tot verbinding: met henzelf, met anderen, met de omgeving en met de toekomst. Dat is méér dan enkel opvang, activering en participatie. Het is ook de acceptatie van gebrokenheid, van terugval, van niet succesvol zijn op de arbeidsmarkt. Loods biedt daarin een dak aan mensen, structurele dagopvang een plek om in moeilijk vaarwater verbintenis aan te gaan.

Loods wil haar missie bereiken door dagbesteding aan te bieden in de vorm van diverse activiteiten waardoor de gelegenheid wordt geboden om in contact te komen/ zijn en (zelf)waardering te krijgen. Daarbij staat voorop:
a.Laagdrempelig: (bijna) iedereen is welkom. Ook voor een 2e of 3e kans!
b.Diversiteit in activiteiten: We bieden een scala aan zinvolle activiteiten, waarmee we structuur en een uitdaging bieden en een kans om te groeien.
c.Aandacht voor mensen: door te werken vanuit de presentiebenadering gaan we een relatie aan met de deelnemers, geven we mensen aandacht en laten we mensen zijn wie ze zijn.

Hieronder ons promotiefilmpje:

Logo Lokale Goede Doelen