Programma open dag op zaterdag 15 april 2023

20-03-2023

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

14-04-2022

Let’s do Goods

PERSBERICHT: – Let’s do Goods – ‘s-Hertogenbosch mooier maken op je sokken!

De Bossche sok overhandigt aan wethouder Ufuk Kaya!

Wist je dat sokken het minst gedoneerd worden, maar juist het
meest noodzakelijk zijn? Let’s do Goods lost dit probleem op samen met kunstenaars
uit de daklozen community. Zij ontwerpen échte kunst sokken en voor elk
paar sokken dat verkocht wordt, wordt er ook een paar gedoneerd.

De sokken zijn te bestellen voor € 12,50 op de website
www.letsdogoods.com én ook te koop bij Loods Kringloopwinkel.

03-09-2021

Vandaag presenteren wij ons nieuwe promotiefilmpje van Stichting Loods!

21-08-2021
Scriptorium

Wanneer heb jij voor het laatst iets met de hand geschreven? Tijdens de viering van 1000 jaar Brabants kloosterleven dagen Graphic Matters en Huis73 je uit typisch monnikenwerk te verrichten. (lees verder onder de afbeelding..)

Scriptorium

In middeleeuwse scriptoria hadden monniken een dagtaak aan het overschrijven teksten. Om teksten goed leesbaar en begrijpbaar te maken, bedachten ze leestekens, illustraties en lettertypes.

In het Scriptorium maak je (gratis) een digitaal lettertype op basis van jouw handschrift. Gebruik hiervoor een pen, kwast, marker, ganzenveer of ander schrijfgerei. Maak er jouw speciale letters van!Het lettertype is achteraf te downloaden en te gebruiken op jouw eigen pc of laptop.

Van alle in het Scriptorium geschreven letters ontwikkelen de ontwerpers van Autobahn een nieuw lettertype voor straatkrant Sammy.

Het Scriptorium is van dinsdag 24 t/m donderdag 26 augustus te vinden op het biebplein bij Huis73, Hinthamerstraat 72 in Den Bosch.
Partners:
Een project van Graphic Matters en Autobahn in opdracht van Brabants Kloosterleven.

Met steun van Provincie Noord-Brabant, Stimuleringsfonds Creatieve Industrie, Cultuurfonds en Handpicked Labs.

12-06-2020
White Sisters

21 februari 2020
Geweldig!!! Wij hebben een hele mooie donatie ontvangen van Stichting 1184 waarmee wij onze kantine mooi kunnen inrichten.
Stichting 1184 is een sociaal netwerk in Den Bosch van ondernemende personen met hart voor de stad die maatschappelijke initiatieven in de stad ondersteunt. Zie:https://www.1184.nl/wie-is-1184/