03-02-2023

VACATURE

Financieel medewerker met een hart voor mensen (20 á 24 uur per week)

Wat ga je doen?

Je gaat in nauwe samenwerking met de bedrijfsleider de financiële administratie en aanvullende taken uitvoeren.

• Verwerken van de complete financiële administratie: opstellen van verkoopfacturen, boeken van inkoop- en verkoopfacturen en uitgaven in Exact
  • wekelijks verwerken van de dagomzet inclusief kluis-tellingen en in- en uitgaven
  • verwerken urenregistratie van deelnemers in Excel
  • uitbetaling aan deelnemers
  • bewaken debiteuren en crediteuren
  • verwerken loonjournaalposten in Exact
  • voorbereiden en aangifte BTW
  • aanleveren rapportages aan de financieel adviseur
  • aanleveren informatie en overzichten aan de accountant
  • telefoonbeheer, beheer kantoorbenodigdheden
  • plannen en organiseren van de stadswandelingen, contacten met klanten
  • bijhouden inkomende mail, voicemailberichten voor o.a. de kringloopwinkel etc.

Waarom een hart voor mensen?

Je doet niet alleen de financiële administratie voor onze organisatie. Je hebt een centrale plek in het hart van onze organisatie. Dat betekent dat jij het ene moment een factuur opstelt en het andere moment een deelnemer je aandacht nodig heeft om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.

Je past bij ons als je …

• gemotiveerd bent voor onze missie, de inhoud van de functie en onze benadering
  • het leuk vindt om je soepel te bewegen tussen onze deelnemers, hen aandacht geeft, je kan inleven in hun wereld, en dat alles tussen de bedrijven van je administratieve werk door
  • een MBO-plus werk- en denkniveau hebt
  • ruime ervaring hebt met financiële administratie, boekhoudprogramma Exact, het werken in Excel, Outlook etc.
  • in mogelijkheden denkt in plaats van in belemmeringen
  • kritisch bent naar je eigen werk en dat van je collega’s, en dat ook bespreekt, assertief bent en je eigen grenzen bewaakt
  • niet van de wijs raakt dat een dag anders loopt dan je had gepland

Wat bieden wij?
Een afwisselende en boeiende werkkring, leuke collega’s en vrijwilligers en een uitdagende opdracht om de organisatie verder te helpen in het naleven van onze missie. Een baan met veel zelfstandigheid en variatie in taken en veel voldoening omdat je ziet wat ons werk betekent of teweegbrengt voor deelnemers.
Wij volgen de cao Sociaal Werk en je wordt, afhankelijk van leeftijd en ervaring, ingeschaald in schaal 5 (tussen
€ 2.180 en € 3.104 bruto per maand op basis van 36 uur per week). Daarnaast een individueel keuzebudget (waarin o.a. 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering) en een eigen LoopBaanBudget.

Heb je interesse?

Voor meer informatie over Loods: www.stichtingloods.nl
Heb je nog meer vragen mail dan naar Marcel Wijnen (bedrijfsleider).

Stuur je motivatiebrief en CV liefst zo snel mogelijk, maar in ieder geval vóór dinsdag 14 februari 2023 per mail naar marcel@stichtingloods.nl

Sollicitatieprocedure?

• Uiterlijk dinsdag 14 februari hoor je of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek.
  • De eerste gespreksronde staat gepland op vrijdag 17 februari. Uit de eerste ronde volgt een selectie voor een tweede gespreksronde, welke gepland is op donderdagochtend 23 februari.
    Geef in je sollicitatiebrief aan of je op de data beschikbaar bent.
  • Een dagdeel meelopen om jezelf en ons te laten ontdekken of je bij ons op de goede plek zit, behoort tot de mogelijkheden.

14-04-2022

Let’s do Goods

PERSBERICHT: – Let’s do Goods – ‘s-Hertogenbosch mooier maken op je sokken!

De Bossche sok overhandigt aan wethouder Ufuk Kaya!

Wist je dat sokken het minst gedoneerd worden, maar juist het
meest noodzakelijk zijn? Let’s do Goods lost dit probleem op samen met kunstenaars
uit de daklozen community. Zij ontwerpen échte kunst sokken en voor elk
paar sokken dat verkocht wordt, wordt er ook een paar gedoneerd.

De sokken zijn te bestellen voor € 12,50 op de website
www.letsdogoods.com én ook te koop bij Loods Kringloopwinkel.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

03-09-2021

Vandaag presenteren wij ons nieuwe promotiefilmpje van Stichting Loods!

21-08-2021
Scriptorium

Wanneer heb jij voor het laatst iets met de hand geschreven? Tijdens de viering van 1000 jaar Brabants kloosterleven dagen Graphic Matters en Huis73 je uit typisch monnikenwerk te verrichten. (lees verder onder de afbeelding..)

Scriptorium

In middeleeuwse scriptoria hadden monniken een dagtaak aan het overschrijven teksten. Om teksten goed leesbaar en begrijpbaar te maken, bedachten ze leestekens, illustraties en lettertypes.

In het Scriptorium maak je (gratis) een digitaal lettertype op basis van jouw handschrift. Gebruik hiervoor een pen, kwast, marker, ganzenveer of ander schrijfgerei. Maak er jouw speciale letters van!Het lettertype is achteraf te downloaden en te gebruiken op jouw eigen pc of laptop.

Van alle in het Scriptorium geschreven letters ontwikkelen de ontwerpers van Autobahn een nieuw lettertype voor straatkrant Sammy.

Het Scriptorium is van dinsdag 24 t/m donderdag 26 augustus te vinden op het biebplein bij Huis73, Hinthamerstraat 72 in Den Bosch.
Partners:
Een project van Graphic Matters en Autobahn in opdracht van Brabants Kloosterleven.

Met steun van Provincie Noord-Brabant, Stimuleringsfonds Creatieve Industrie, Cultuurfonds en Handpicked Labs.

12-06-2020
White Sisters

21 februari 2020
Geweldig!!! Wij hebben een hele mooie donatie ontvangen van Stichting 1184 waarmee wij onze kantine mooi kunnen inrichten.
Stichting 1184 is een sociaal netwerk in Den Bosch van ondernemende personen met hart voor de stad die maatschappelijke initiatieven in de stad ondersteunt. Zie:https://www.1184.nl/wie-is-1184/